دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای غیرجراحی درمان درد / درمان دیسک کمر و گردن با تزریق گاز اوزون

درمان دیسک کمر و گردن با تزریق گاز اوزون

تزریق اوزون به کمر و گردن یکی از روش‌ های درمانی است که برای برخی از مشکلات کمر و گردن از جمله آرتروز و بیرون‌ زدگی دیسک به کار می‌ رود .در صورتی که پزشک متخصص از دوز مناسب استفاده کند و تزریق را به شکل صحیح انجام دهد ، اوزون تراپی روشی کاملا ایمن و مؤثر برای درمان برخی از کمر درد و گردن دردها خواهد بود . اوزون درمانی در اصفهان توسط دکتر سلمان فلاح انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق اوزون برای دیسک زمانی انجام میشود که سایر روشهای غیر جراحی برای درمان موفقیت‌ آمیز نبوده‌ اند و نیاز است که زمان انجام عمل جراحی به تعویق بیافتد و یا امکان انجام عمل وجود ندارد . اوزون‌ درمانی روشی غیر تهاجمی است که اجرای آن ساده است و به همین خاطر به صورت سرپایی انجام می‌ شود .

در این مقاله به بررسی درمان دیسک کمر و گردن با اوزون تراپی می پردازیم .

آمادگی لازم قبل از تزریق گاز اوزون برای درمان دیسک

پزشک توصیه‌ های لازم را برای آمادگی پیش از اوزون تراپی دیسک کمر و گردن به بیمار ارائه می‌ دهد . پزشک ابتدا از بیمار خون می‌ گیرد ، سپس آن را با گاز اوزون مخلوط می‌ کند و مخلوط حاصل را در موضع مورد نظر تزریق می‌ کند .اگر خون گیری از بیمار برای تهیه ترکیب لازم باشد ، بیمار باید شب قبل از درمان به خوبی استراحت کند و صبح یک صبحانه مقوی و سالم میل کند . همچنین بیمار باید مایعات فراوان بنوشد تا آب بدن تامین شود .

درمان دیسک کمر

نحوه انجام ازون تراپی دیسک کمر و گردن

تزریق اوزون یک روش درمان بدون جراحی است . در حین انجام اوزون‌ درمانی یک سوزن کوچک به سمت محل درد هدایت می‌ شود و سپس مقادیر مشخصی از اکسیژن یا اوزون با غلظت بالا در این ناحیه تزریق می‌ شود . در این روش هیچ نیازی به ایجاد برش جراحی نیست و همچنین نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان نمی باشد . روش تزریق اوزون دارای مزیت‌ های بسیار زیادی است و یکی از بهترین روش‌ های درمانی غیر جراحی به شمار می آید .

مراقبت های پس از اوزون درمانی دیسک

جهت بهبود سریع و بازگشت به فعالیت های روزانه لازم است به چند نکته توجه داشته باشید :

برای اکثر افراد یک مرحله درمان کافی است . کاهش علائم بیماری به وسیله این روش رضایت بخش است و بیمار به درمان مجدد نیازی ندارد . بیماران برای تحریک بیشتر بافت برای بازسای و ترمیم ، مراحل دیگر اوزون تراپی را انجام می دهند . هیچ محدودیتی برای تزریق این ماده وجود ندارد . در صورتی که علائم بیمار تقریبا به کلی بهبود پیدا کنند ، اوزون‌ درمانی دیگر تکرار نمی شود . اما در صورتی که بیمار تا حدود زیادی بهبود پیدا کند اما میزان بهبودی او کامل نباشد ( در حدود 60 درصد ) ، تزریق اوزون تکرار می‌ شود . در واقع تعداد دفعات تزریق اوزون به نحوه‌ پاسخگویی بدن هر بیمار به تزریق‌ های قبلی و همچنین مدت زمان و درجه‌ حاد یا مزمن بودن بیماری ، بستگی دارد . یک بیمار ممکن است تنها با یک جلسه اوزون تراپی و بیمار دیگر با 3 تا 4 جلسه اوزون تراپی به نتیجه مطلوب برسد .

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

عوارض اوزون تراپی دیسک کمر و گردن

اوزون درمانی دیسک کمر و گردن چنانچه توسط پزشکان ماهر و مجرب انجام شود ، بسیار ایمن خواهد بود . در چنین شرایطی ، عوارض هر چند به ندرت بروز می‌ یابند ، عبارت‌ اند از :

  1. آسیب ریشه‌ های اعصاب
  2. عفونت دیسک یا به اصطلاح دیسکایتیس
  3. خونریزی رتینال ( شبکیه )
  4. عارضه‌ های جزیی مانند درد زودگذر در محل تزریق شایع هستند

اگر به خواب رفتگی دست و پا دچار هستید؛ یکی از ارائه دهندگان خدمات درمانی که می‌تواند به شما کمک نماید؛ متخصص طب فیزیکی است. کلینیک طب فیزیکی و توانبخشیدکتر سلمان فلاح در اصفهان آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی در این زمینه به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :تورج رضایی [ 1402-05-18 ]
سلام وقت بخیر تزریق اوزون داخل دیسک انجام دادم ولی به طور صد در صد جواب نداد.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :