دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زانو / تزریق گاز اوزون در زانو یا اوزون تراپی زانو

تزریق گاز اوزون در زانو یا اوزون تراپی زانو

زانو درد و آرتروز زانو یکی از شایعترین دردهای اسکلتی عضلانی است که زندگی روزمره بسیاری افراد را درگیر کرده است. این عارضه میتواند فعالیت های روزانه فرد و یا خواب شبانه را مختل کند. در میان روشهای درمانی زانو درد یکی از روش های کم تهاجمی درمانی، تزریق گاز اوزون به زانو است که عوارض کمی نسبت به سایر روشهای درمانی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق گاز اوزون به مفصل زانو و دیگر مفاصل بدن به صورت بالینی برای کاهش التهاب و درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اوزون گونه‌ای واکنش‌پذیر از اکسیژن است که از خواصی منحصر به فرد برای بهبود عارضه‌های مختلف برخوردار است. اوزون به دلیل برخورداری از انرژی بالا به سرعت واکنش می‌دهد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد تا سیستم ایمنی بهتر بتواند مقابله کند.

اوزون چرخه درد و التهاب را متوقف می‌کند. این امر باعث گردش خون بهتر، افزایش جریان خون حامل مواد مغذی و هیدراتاسیون بافت‌های آسیب‌ دیده شده و باعث ایجاد فضای مناسبی برای بهبودی در مفصل و افزایش دامنه حرکتی و کاهش درد شود.

اوزون تراپی زانو چیست؟

اوزون تراپی جدیدترین تکنیک در درمان آرتروز زانو می باشد. گاز اوزون از طریق تحریک ساخت عروق در داخل زانو و همچنین از طریق کاهش التهاب در داخل زانو باعث ایجاد ساخت غضروف جدید در داخل زانو و کاهش التهاب و تورم در زانو های آسیب دیده می شود. از خاصیت درمانی گاز اوزون امروزه استفاده های بسیاری می شود. استفاده از گاز اوزون یا اوزون درمانی روشی سالم در درمان عضلانی و مفصلی می باشد. در این روش درمانی از گاز اوزون که غلظت آن توسط پزشک معالج تعیین می شود، به صورت کاملاً تخصصی در بافت تزریق می شود و بر اساس تبدیل گاز اوزون به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شود که درمان دیسک کمر ، درمان سیاتیک، آرتروز مفاصل استفاده می شود. اوزون درمانی به عنوان یک پیشرفت جدید و نوین در درمان درد و دیسک و آرتروز در پزشکی روز دنیا مطرح شده است. اوزون تراپی دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و نیز اثرات ترمیمی می باشد.

اوزون تراپی زانو چه فوایدی دارد؟

مزایای اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی زانو مزایای مختلفی نسبت به روش های دیگر درمانی دارد که افراد می توانند از آن استفاده کنند. برخی از این مزایا شامل موارد زیر است:

تزریق گاز اوزون در زانو یا اوزون تراپی زانو

نحوه انجام اوزون تراپی زانو

اقدامات قبل از اوزون تراپی زانو

  1. در هنگام انجام اوزون تراپی شما باید آرامش خود را حفظ کنید ممکن است نقاط تزریق کمی دردناک شود؛ اما پزشکان برای کاهش این درد از مسکن های بی حس کننده قبل و بعد از جراحی استفاده می کنند از داروهایی مانند ناپروکسین، آسپیرین وایبوپروفن حداقل دو روز قبل از انجام جراحی استفاده نکنید.
  2. ممکن است قبل از تزریق برای شما داروهایی مانند تایلنول، ترامادول، ویکودن، نارکو ویا داورهای دیگر تجویز شود و مصرف مکمل های روغن ماهی را دو روز قبل از جراحی قطع کنید.

اقدامات بعد از اوزون تراپی زانو

تعداد و زمان جلسات اوزون تراپی زانو

میزان پاسخ بدن افراد به درمان با ازن متفاوت است و به همین دلیل، تعداد جلسات موردنیاز برای اوزون تراپی به بدن هر فرد بستگی دارد. به صورت میانگین می توان گفت که افراد به 3 تا 5 جلسه تزریق اوزون نیاز دارند. در شرایط خاص ممکن است تعداد جلسات ازن تراپی بیشتر شود تا درد مفاصل به صورت کامل بهبود پیدا کنند.

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

میزان اثر اوزون تراپی در کاهش درد زانو

تزریق اوزون باعث رسیدن مستقیم اکسیژن فعال به محل آسیب دیده می‌شود. این روش کم تهاجمی، قدرت ترمیمی و ضد التهابی اوزون را به طور مستقیم به بافت های ملتهب خواهد رساند. اوزون درد را تسکین داده و ترمیم بافت ها را حتی در افراد مبتلا به آسیب‌های مفصلی شدید تسریع می‌کند. این کار با فعال کردن سلول‌های بنیادی بدن که توانایی‌ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده را دارند انجام می‌گردد. اوزون همچنین سیستم آنتی اکسیدان طبیعی بدن را فعال کرده و بدین ترتیب رادیکال‌های آزاد که علت اصلی درد و آسیب‌های ناشی از بیماری‌های مزمن التهاب هستند را کنترل می‌کند. تزریق اوزون گردش خون را تقویت کرده و سنتز کلاژن و بافت غضروفی را نیز تحریک می‌کند.

عوارض جانبی اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی زانو علاوه بر مزایا ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. برخی از عوارض شامل موارد زیر است:

هزینه اوزون تراپی زانو

اوزون‌تراپی در جلسات متعدد انجام می‌شود و تعداد جلسات از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. تعداد جلسات بر هزینه اوزون تراپی زانو تأثیر می‌گذارد. از جمله موارد دیگر تأثیرگذار در هزینه اوزون‌تراپی زانو تبحر و شهرت پزشک است. مکان کلینیک و خدماتی که ارائه می‌دهند نیز در این هزینه اثر می‌گذارد.

برای آگاهی درباره اصلاح قوس کمر با ورزش و حرکات اصلاحی ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت آرتروز گردن با دیسک گردن در چیست؟تفاوت آرتروز گردن با دیسک گردن در چیست؟

دیسک گردن بر اثر التهاب مفاصل به وجود می آید و موجب آرتروز گردن می شود. آرتروز، ساییدگی و فرسودگی کلی مفاصل می باشد که منجر به تحلیل رفتن دیسک ها و مفاصل می شود. این دو شرایط ممکن است شبیه به هم به نظر برسند؛ اما ناشی از عوامل مختلفی هستند و آرتروز گردن با دیسک گردن پیامدهای متفاوتی دارند. ... ادامه مطلب

آرتروز زانو چگونه با روشهای غیرجراحی درمان میشود؟آرتروز زانو چگونه با روشهای غیرجراحی درمان میشود؟

ابتلا به آرتروز می‌ تواند تا حدی آزار دهنده باشد که در انجام فعالیت‌ های روزانه‌ فرد اختلال ایجاد کند. از آنجایی که بیماری آرتروز با گذشت زمان به تدریج بدتر می‌ شود ، بسیار اهمیت دارد که هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کنید .در این مقاله به بررسی درمان آرتروز زانو با استفاده از طب فیزیک می پردازیم. ... ادامه مطلب

درمان درد دنبالچه با ورزشدرمان درد دنبالچه با ورزش

درد دنبالچه دردی است که در استخوان دنبالچه (آخرین استخوان ستون فقرات) رخ میدهد. این درد در صورت آسیب دیدن استخوان دنبالچه و یا کشیدگی ماهیچه ها و رباطهای اطراف آن رخ میدهد. در بیشتر مواقع این درد به طور خود به خود پس از چند هفته یا ماه بهبود مییابد. ... ادامه مطلب

شکستگی استخوان شانه ؛ علت و درمان بدون جراحی با طب فیزیکیشکستگی استخوان شانه ؛ علت و درمان بدون جراحی با طب فیزیکی

شکستگی های ترقوه یا سر استخوان بازو می توانند به دلیل ضربه مستقیم ناشی از سقوط، برخورد یا حوادث رانندگی بروز کنند. استخوان کتف، به دلیل محافظت شدن توسط قفسه سینه و عضلات اطراف آن به راحتی نمیشکند. اغلب شکستگی های کتف با آسیب دیدگی قفسه سینه مرتبط هستند. ... ادامه مطلب